Labe 22, Poděbrady

Labe 22 –  Poděbrady – září 2014

V letošním roce jsme z pracovních důvodů neměli moc času, tedy kromě závodů, na ty relaxační, alespoň dvoudenní výpravy k vodě s bivakem.

Tak jsme se s Dášenkou rozhodli, že vyrazíme do mého rodiště Poděbrad,  k soutoku Cidliny a Labe. Vybrali jsme v celku prochytávaný úsek kousek nad soutokem. Těšili jsme se jak na opečené buřty, tak na to, že si zarybaříme. Labe je poměrně velmi aktuální téma u stále větší skupiny rybářů. Proto jsme zvolily termín uprostřed týdne, abychom potkali co nejméně lidí a mohli si to užít. Vzhledem k tomu, že ryby byly už delší dobu velmi neaktivní, nečekali jsme žádné osobní rekordy, ale rybačku kterou si užijem i na úkor velikosti ryb. Vzal jsem si s sebou také jeden „sumčák“, který jsem vyvázal na 5ti metrech od břehu. Na této straně Labe je bohužel ta mělčí část řeky, ale věřil jsem, že se alespoň jeden sumec splete. Jako další pruty byly feedery a každý den jsme si hráli tři, čtyři hodinky s cejny. Na večer jsem nahodil kapráky. První odpoledne se nedělo nic zvláštního a tak jsme byli rádi, že cejni braly téměř na hod a Dášenka už chytala úspěšně úplně sama. Když se setmělo, tak jsem asi na 20 metrech, kde jsme odchytávali přes den cejny, prohodil řepku s kukuřicí a nějaké pelety s tím, že by se mohl splést kapr. Večer jsme u ohně na roštu opekli naloženou krkovici a kapii. A potom byl klid až do rána. Kdyby se na vodě nehašteřili slípky, tak bych řekl, že tam není ani rybička. Kaprové pruty jsem vytáhl tak, jak jsem je tam hodil. A tak jsme si během dalšího dne opět hráli s cejny, kteří měli v průměru kolem 30 – 35cm.  Kolem poledne se mi zvednul adrenalín v krvi, protože u bojky se ozvala dunivá rána a káča zmizela. Byl jsem rád, protože to bylo moje první sumcové chytání. Ale bohužel se špatně trefil a záhy byla kačena zpátky na hladině. Chvilku na to se pokusil ještě jednou, ale bohužel opět minul. Když jsem to vytáhl, tak byl cejn od háku dolů celý sedřený. No co se dá dělat, pro tentokrát měl štěstí. Večer jsem opět nahodil kaprové pruty, ale tentokrát do druhé poloviny řeky i proto, že tam bylo asi o metr víc vody. Přes den by tam bylo složité chytání, protože jezdilo zrovna dost lodí. Druhý den jsme opekli liberečáky, nalili rum s kofolou a pustili se do karet. Těsně před půlnocí se ozval hlásič. Po dvou pípnutí rozjezd a ……ticho. To už jsem byl u prutu a říkal si, že z toho zase nic nebude. Ale potom se to znovu rozjelo. Seknul jsem téměř do prázdna, ale potom jsem ucítil pořádný tah. Po chvilce se to zastavilo a byl konec. Podle mě se otočil proti proudu a olovo se zaseklo mezi kameny na dně. Pokoušel jsem se to uvolnit, ale nic. Do lodičky se mi nechtělo. Povolil jsem vlasec a ryba mi pomohla při rozjezdu olovo uvolnit. Ke břehu to šlo celkem dobře, ale už jsem věděl, že to bude pěkná ryba. Jakmile se dostal na tři metry od břehu, kde byla hrana rovnou  na dva metry, tak začal správný souboj. Po dalších desti minutách boje, kdy nechtěl za nic zvednout hlavu k hladině, jsem vytáhl nádherného čistého šupináče 8,1 kg. Dášenka ho bravůrně podebrala a za chvilku byl na podložce. Po nezbytném focení dostal zaslouženou pusu, protože nám udělala velikou radost, a šel zpátky do vody. Můžu říct, že se nám usínalo o poznání radostněji. Ráno jsme si ještě pohráli s feedery a začali pomalu balit. Asi o sto metrů po vodě tábořili další dvě party. Odjížděli o něco dříve než mi a při projíždění kolem nás si stěžovali, že celé tři dny neměli ani jednoho kapra, ani nic většího. My jsme nachytali spoustu cejnů, sumcům jsme se asi moc „nelíbili“, nádherného labského kapra a málem jsem zapomněl na malou štiku asi 40 cm. Stalo se to ráno když jsem tahal kaprový prut z vody, tak mi skočila po hnědé peletě. Bylo velmi příznivé počasí a tak odjíždíme spokojeni, ale s konstatováním, že bychom si ještě přidali alespoň další dva dny.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.