1.kolo

Divize ÚSMP – Sázava 5 – Sázava 401011                   (19. – 20.5.)

Družstva ÚSMP 1.kolo               Sektory – sobota                  Sektory – neděle

Náhled do závodu, očima Honzi Vacka.

Druhý závodní rok Teamu Top Rybařina

Stejně jako minulý rok se i letos náš Top Rybařina team přihlásil do Pražské divize. Celou zimu náš team poctivě trénoval na zimní lize v Týnci a okolí. Zimní liga byla velká škola, snad jsme něco málo okoukali a něčeho se i přiučili.                                   1. kolo nás čekalo na řece Sázavě. Základna byla v místním vodáckém kempu. Což podle nás byl skvělý nápad. Po závodech si dát žebírka a plzničku bylo super. Na celý víkend nám vyšlo slunečné počasí, což potěšilo určitě všechny chytající. Pitný režim bylo potřeba v takovém teplu dodržovat, čehož se vzorně ujmul vedle chytající Prcek. Ale zpět k závodům…                                                                             Moje místo pro první kolo bylo B 3.  Což znamenalo 3 místa od nástupiště lodí. Naštěstí to v sobotu nebylo s vodáky tak strašné a za celý závod projelo pouze pár lodí.   Začátek závodu byl ve dvanáct hodin. Od začátku měl skvělí nástup vedle chytající Jetty. Povedlo se mu odchytávat ryby na hod. Po hodině chytání jsme spolu začínali srovnávat krok. Chytali se převážně cejni kolem 30 cm. Sázava v mém místě měla šířku ke 40 metrům. Moje představa byla chytat na vzdálenost 35 metrů pod druhým břehem. Ale ze tří náhozů , jsem dvakrát zůstal viset.   Kameny a větve pod protějším břehem zde ztěžovaly chytání…   Rozhodl jsem se tedy pro změnu. Překlipoval jsem na vzdálenost 24 metrů. Většina závodníků chytala na tuto vzdálenost.  Odbilo dvanáct hodin a závod začal. Nebylo potřeba velké a těžké krmítka, takže 30 gramové krmítko mi sedělo veprostřed řeky. Chytají se menší ryby rychlostním chytáním, kdy je potřeba neustále přesně nahazovat na kratší vzdálenost. Tento styl chytání mi sedí a vyhovuje. Proto sahám po prutech light a medium. Po odchytaných dvou hodinách už těžko odhadnu kdo má z nás více nachytáno. Jestli já nebo vedle sedící kolega Jetty. Celý závod jsem se soustředil na něho a snažil se s ním udržet krok v chycených rybách. Oba se pokoušíme chytnout o trošku větší ryby. Ale nevychází nám to. V tu chvíli si myslím, že se pro oba láme závod. Zůstat u chytání menších až středních ryb, nebo čekat na nějakou větší rybu, která však nemusí přijít. Jetty zkouší větší rybu a asi po hodině neúspěšného chytání to vzdává a pokračuje dál v rychlostním chytání. Hodinka mi stačila, abych dohnal jeho začátek a začal jsem se na něho dotahovat. V jednu chvíli jsem si myslel, že jsem na tom o něco lépe než on. Blíží se konec závodu. Těsně před koncem Jetty tahá pěkného cejna, který rozhodl náš mini závod v jeho prospěch. Jde se vážit. První kolo vyhrává Team Trabucco. Kluci mají 3×1 a tím však jejich řádění nekončí a ve stejném pořadí, tedy 3×1 si vychytávají 1. místo i v neděli. Rychle vše sbalit  a přesunout se do kempu na večeři  a studené pivo. To je teď náš cíl.

V hospodě pobíráme taktiku na zítra. Všem nám fungovalo krmení, což měnit nebudeme. Shodli jsme se, že bylo potřeba přidávat hodně živé. Mě třeba vůbec nefungoval hnoják. Největší ryby jsem chytil ba dvě kukly. Večeře byla výborná a pivko studené, a tak nic neprotahujeme a přesouváme se ke  stanu. Ráno vstáváme dříve a jde se  losovat. Všichni tři zůstáváme na druhé kolo ve svých sektorech. Tomáš jde z A1 na A8. Já z B3 na B4 a Pavel ten zůstal na svém tedy C4.Své místo B4 jsem si poctivě proházel  a našel jsem zde vázku na vzdálenosti 26 metrů. Zaklipovávám pruty na vzdálenost 24 metrů. Od začátku se trápím. Ostatní chytají slušné ryby, ale mě to tahají pouze malý cejnkové. Je třeba něco změnit. Prodlužuji návazec a přidávám jak do krmení , tak i na háček včera tak skvěle fungující kukly a vyplatilo se. Po dvou minutách čekání dostávám hokejku. Ryba bojuje slušně. Opatrně zdolávám, aby nespadla. Už je u břehu. Podebírám a v síťce končí karas k 40 centimetrů. Touto rybou se dotahuji na skvěle rozjeté kolegy a doháním jejich náskok. Točím různé kombinace nástrah. Co se rybám před deseti minutami líbilo, už neplatí a je třeba stále něco vymýšlet a měnit. Jsem opět na dvou kuklách a 20 vteřin po náhozu další hokejka. Prut doslova chytám a honem odklipovávám. Rozjíždí se cívka a já tuším, že na prutu bude slušná ryba. Nastává možná desetiminutová přetahovaná se šťastným koncem. Podebírám kapra přes 50 cm. Ryby mi začínají spolupracovat a začínám chytat cejny na hod, čímž se dotáhnu na vedoucí kolegy. Asi v půlce závodu dostávám dalšího kapra.  Je menší, ale jsem spokojený, že začínám tahat i větší rybu. Blíží se konec závodu a vím, že tři větší ryby by mohla být lepší váha než včerejších 6668 bodů. 8347 je moje váha za druhé kolo.  Čekám na vážení vedle sedícího Jettyho. Jeho váha je 8555. Škoda prohrál jsem s ním o pět. Tentokrát o cejna. Teď vše zbalit a uvidíme, až se spočítají výsledky, jak na tom budeme. Na prvním místě skončil team –  Vipa Trabucco se součtem šest. Klukům místní voda sedí perfektně a oba dva dny byli k nepochytání. Druhé místo Top Rybařina – takže mi. Pro nás skvělý výsledek se součtem 17. Třetí místo team  – Chytili jsme rybu s 22 body. Druhé kolo pražské divize se opět bude konat zde a to na Sázavě koncem srpna. Snad vše dopadne a našemu teamu se povede v posledním kole udržet druhé místo v teamu.

Divize SÚS – Labe 16 – Neratovice 411048                   (19.- 20.5.)

Družstva SÚS 1.kolo                   Sektory – sobota                  Sektory – neděle