Šternberský feeder cup

Šternberský feeder cup  aneb  „Řezníci“

Sázava 6 – Ledečko,  411077 Sázava 6        ( 23.- 24.9.)

V letošním roce jsem se rozhodnul  poprvé  zúčastnit  sice nebodovaného, ale přesto velmi dobře obsazeného a známého závodu na mé oblíbené řece Sázavě. Letos to byl již 11.ročník a story, které tento závod předchází, byly pravdivé.

Já se již třetí rok úspěšně účastním závodu s názvem Mazec cup, který probíhá z pravidla o měsíc později na tomto samém místě. Takže vodu znám, ale měl jsem trošku zamotanou hlavu s krmením, protože ten jeden měsíc na podzim je přeci jen na teplotě vody znát. Vyrazil jsem v pátek, abych si mohl odpoledne něco vyzkoušet při tréninku. Měl jsem zamluvenou chatku a protože moje Dášenka dostala teplotu, dorazil jsem sám. Na trati již sedělo několik závodníků a tak jsem přisednul k Pavlovi Sičákovi a Vlastovi Melezínkovi. Dali jsme pivko a přes dvě hodinky potrénovali. Pavlovi to samozřejmě šlapalo, ale ostatně  jak říká on sám, jako vždy při tréninku, tak uvidíme, co bude v závodě. Do závodu se přihlásilo velmi silné pole závodníků a to celkem 66. Tím pádem  veliká konkurence a navíc tyto nebodované závody se neřídí doslovně sportovním a závodním řádem, takže sektory nejsou minimálně 10metrů, ale jsou kratší. Je to pochopitelné, protože do tohoto úseku řeky, by se všichni jinak nevešli. O to je takový závod těžší, protože se chytá velmi blízko u sebe a přemluvit rybu, aby zabrala právě vám, je náročné.

Večer se všichni sešli v místní hospůdce a poklábosili o všem možném. Samozřejmě nesměl chybět nějaký ten panáček a rázem bylo po půlnoci. Těsně před jednou hodinou dorazil kamarád Jarda Peterka, přijel dlouho z práce, a protože jsem byl v chatce sám, ubytoval se u mě. Ráno jsme uvařili kávičku a ohřáli domácí gulášovku . Každý si míchnul to svoje a ošetřili jsme živou. Ještě dodělat patentku a již zazněl signál k losování. Patentku nám přivezl kamarád Volodymir Shersen a tak byla čerstvá. Za což mu díky.  Jarda mi po cestě prozradil, že si dnes  losne sektor E, kde to zná a vyhraje ho.  Říkám no jasně………………….. ale vyhrát sektor musíš, protože spíš se mnou v chatce…! Hlásili nás hned asi patnáctý, takže zítra naopak budeme mezi posledními. Jarda šel první a nevěřím vlastním uším E7. To snad není možné???!!! On si to snad vymodlil!!!! Zato já se asi nemodlil vůbec, samozřejmě F5, takže forhontový sektor na začátku, to je průser už když tam jedete!!!!! No což se dá dělat. Dali jsme panáčka na dobrý lov a vyrazili na přípravu. Napravo jsem měl Pavla Sičáka, tak si alespoň pokecáme. Začátek závodu byl velmi pomalý a po půl hodince jsem měl jen jednu běličku. Ale kolem mě to nebylo o moc lepší. Po hodince jsem začal dostávat záběry pravidelně. Odchytal jsem další dvě hodiny a převážně drobotina. Jednoho obrovského mrmláka jsem vyříznul a říkal jsem si, že to byla ta zásadní chyba. Poslední hodinka byla téměř bez záběrů. Dorazila se podívat moje Dášenka a tak jsem jí chtěl ukázat, jak si dávám cejnky na prsa a když jsem po půl hodince konečně jednoho 150 gramového chytil šel rovnou na prsa. Ale jak to bývá mrsknul se a už jsem s ním žongloval ve vzduchu. A potom šup a byl zpátky v řece. No což, na fořtu a kolem to určitě řežou, tak o nic nejde. Nešlo do té doby, než-li přišla váha. Na fořtu má zatím jedničku, ale s vahou 3770g. A již jsem tušil, že bude zle. Já navážil 3690g a byla z toho dvojka za kterou si mohu jen a jen sám. Jarda samozřejmě tu jedničku na Ečku udělal. Nakonec jednička a dvojka byl nádherný počinek do druhého závodu.

Večer byla zábava a hrála zde country kapela. Zábava byla v plném proudu a proběhla i taneční pánská vložka některých zúčastněných. V sobotu slavil narozeniny Volodimir a tak jsme mu nechali zahrát několik písniček.  Samozřejmě se to neobešlo bez kořalky, ale to už k tomu prstě patří. Kupodivu jsme vyrazili do chatky brzy a ještě jsem navázal nějaké háčky. Ve tři hodiny ráno jsme se nějak všichni probudili a šli se napít. V hospodě se ještě svítilo a bylo celkem živo. Ráno se nikomu nechtělo z „pelechu“. Namíchali jsme krmení stejné jako včera, protože nebyl důvod něco změnit. Pomalu se loudili ven i ostatní a na některé byl opravdu zajímavý pohled!!  Teď už zbývá nalosovat nějaké zajímavé místo. Protože jsme byli mezi posledními, Jarda opět prorokoval. Zbylo tam ještě několik sektorů F a E. Já si losnu F. říkám ať toho nechá a v tom hlásí moje jméno. No a…………… samozřejmě C8. Po mě Jarda F9. Mě snad budou omývat!!! Jedu tedy na Céčko, kde se včera vůbec nechytalo. Ale takové výzvy mám rád. Ob jednoho sedí  Vláďa Horák, který včera dělal jedničku. Takže pokud chci dobré umístění, musím ho porazit. Ještě v přípravě dorazí ke mně Volodimir a dáme do každé nohy panáčka, abychom to celý ten závod vydrželi!!  Začátek byl pro mě, ale i pro ostatní v celém sektoru téměř bez kontaktu. Po půl hodince jsem měl jednoho ježdíka a cejnka a jako jediný Vláďa měl již čtyři ryby. Říkal jsem si, že to nevypadá dobře.  Měl jsem rozkrmená dvě místa. Po hodince přišel pěkný kilový cejn a v zápětí několik malých. Potom drobounký záběr, ale na konci sestavy začal bojovat tří kilový kapr. Když jsem ho dostal do podběráku již jsem věděl, že je to dobré. Do konce závodu se mi povedlo vytáhnout několik pěkných cejnů a ještě jsem přišel o jednoho kapra, který se se mnou vůbec nebavil. Při vážení z toho byla nádherná jednička a 8270g, Vláďa sice 1330g, ale dvojka v sektoru. Takže součet stejný a bude záležet na CIPSU. Ve výsledku nás bylo se stejným součtem celkem pět. Jarda proměnil svůj los a udělal jedničku. Jako jediný má součet dva a já bud čekat na váhy těch ostatních. Nakonec to dopadlo pro mě dobře, protože jsem měl ze všech pěti největší váhu a tak jsem obsadil za Jardou druhé místo.

Na vyhlášení se nás ptali, co jsme dělali jinak než ostatní. A odpověď zněla, že nic. To bylo totiž tou chatkou, takže zřejmě dobrá chatka JJJJ. Poděkování je na místě samozřejmě pořadatelům. Takže díky Štěpňové a spol.                                                        MK.