Mazec cup Sázava

Mazec cup

Sázava 6 – Rataje nad Sázavou 15.- 16.10.

Po roce se vracíme opět do malebného údolí řeky Sázavy v Ratajích nad Sázavou. Letošní ročník je jubilejní, tedy desátý.

Dášenka nesmí chybět a našeho psa Sagara jsme po loňské zkušenosti nechali doma. V pátek kolem poledne jsme se ubytovali v chatce a šel jsem vyzkoušet krmení. Trénoval jsem dvě hodinky a vůbec žádná „hitparáda“ to nebyla. Později jsem se dozvěděl, že ryby neberou již celý týden. Takže do závodu jdu se dvojím krmením.
K večeru dorazil kamarád Víťa Šuliman s přítelkyní. Jdeme na pokec do hospody a hlavně já s předsevzetím, že se budu krotit s alkoholem, abych nedopadl jako v páteční večer loňského roku. Letos je velmi slušná účast již v pátek. Závod je totiž dvoudenní a počítají se umístění v sektorech. Víťa odpadá znaven po práci překvapivě rychle a my ho následujeme těsně po půlnoci.
Ráno polívčička od Dášenky, kávička a jde se na losování. Každý si říká co by si asi chtěl vylosovat a já si říkal, že bych nerad sektor B a C. Letos je rekordní účast 70ti závodníků. Jdu losovat kolem desátého místa a tahám si samozřejmě B4. Víťa není se mnou v sektoru a jde na C. Nechytal feeder 3 roky, tak se klepe aby to dobře dopadlo. Já si klipuji dvě vzdálenosti a závod začíná. Od začátku se vůbec, ale vůbec nic neděje. Sousedé na levo mají po jedné nebo dvou plotičkách a na pravo Jirka Vitásek to samé. Já několik ježdíků a ouklej. Tak se pokouším chytit větší rybu. Po hodince chytání přichází konečně pěkná plotice. Další dvě hodinky stejný scénář a maximálně ouklejka. Poslední hodinku jsem vsadil opět na větší rybu, protože jsem vůbec nevěděl jak jsou na tom na konci sektoru a kolem mě to mám fousové. Houkají konec závodu a já jsem již nechytil šupinu. Balím věci a odvážím je do chatky, protože Jirka má na sobotu jen jednu váhu a tak trvá ještě přes půl hodiny než dorazí ke mně. Mezitím sedím smutně u téměř prázdného saku a spituji svědomí, že jsem měl tu poslední hodinku raději chytat drobť. Váha je zde a já smutně tahám vezírek z vody. Váha ukazuje 532g a já se modlím abych nebyl poslední. Najednou se ozve výkřik a jeden z našeho sektoru jásá, že to vyšlo!! Nechápu až do doby, kdy podepisuji váhu a vidím, že dělám dvojku a ten jásot byl za jedničku s 570gramy. Tak to je opravdový mazec !! Víťa dělá na céčku jedničku. Večer kráčíme na zábavu s lehkým krokem a řádně to oslavíme. Byl dokonce i „zpěv“ a končím v družném rozhovoru o půl druhé s Mírou S. a Jirkou O. před chatkou.
Ráno se trochu lepí pusa, ale opět nás zachraňuje Dášenka se svým poctivým vývarem. Je připraveno a vyrážíme na losování. V neděli losuji asi desátý od konce, tak uvidíme co zbyde. Když se řítím k losu, Dášenka křičí neboj, béčko už tam není. Tahám a ……… B9, poslední B co tam bylo. No co se dá dělat. Včera se tam chytli dvě rybky. Taktika úplně stejná jako včera.
Začátek obvyklý s ježdíky a dokonce hrouzek. Po hodince chytání záběr velký tah. Nevěřil jsem svým očím, když se mi před podběrákem vynořil přes dvě kila veliký cejn. No a v tomto sektoru s touto rybou mohu „jít ke stánku“…. Na další nához chytám bělici. Půl hodinky před koncem tahám ještě cejnka. Ale kousek dál chytá soupeř přes padesát centimetrů tlouště. Přichází Dášenka a říkám, zlato máme problém! Soupeři zabrali. Dášenka na to, tak šup, šup ještě jednu velkou rybu!! (jako by to bylo tak jednoduché). Zbývá čtvrt hodinky do konce a Dášenka hlásí záběr. Sekám o už to jede k sousedovi. Chvilku trvá než se podaří rybu dostat ke břehu, ale nakonec je zdolán pěkný kapřík. Při vážení váha ukazuje téměř 5kg a dvojka v mém sektoru váží 900g. Takže jen potvrzená jednička. No a máme pohárek :).
Nyní jdeme balit a budeme čekat na vyhlášení. Vyhlášení celkem trvá dlouho, ale na druhou stranu je stylové, protože vyhlašují doslova mušketýři. Dle předem připraveného scénáře zazněl výstřel z děla a potom se vyhlašuje a fotí od nepopulárního posledního místa. Nejdříve se vyhlašovaly sektory, potom děti, ženy a nakonec celkové pořadí. Takže bylo až moc času na to, laborovat o mém celkovém umístění, protože se součtem 3 jsme byli tři. Nakonec dle váhy z toho bylo pro mne celkové krásné druhé místo. Víťa obsadil celkovou devátou příčku. Takže jedeme domů z jubilejního 10.ročníku Mazec cupu se dvěma poháry a již nyní se těšíme další ročník.